máj
22
Kriszti barátnőm mutatta ma ezt a fenti című könyvet, amit gvadányi józsef írt vmikor a felvilágosodás korában. Nem ismertem, és szerintem vicces, ahhoz képest, hogy mikori. Mármint, értitek. Na midegy, olvassátok el, ha van kedvetek, a főhős elé éppen osztrigát tesznek. Persze ez az átok blog nem tagolja a szöveget!!! Fú, így nem is jó olvasni..Ajjjjjjj Háhá, de, rájötteeem:)))

"Nem tudtam, hogy mit mond, és mi az austriga; Mondám: ma nincs péntek, nem kell nékem csiga. Iffiú nevetve mondá: az austriga, Jó uram, tengeri állat, és nem csiga.

- Ha ugy vagyon, hozzál! - hozott egy tányérral, Citront is hozott ő, mert eszik citronnal. Ránézvén nem tudtam, mint bánjak én azzal, Késsel nyuljak hozzá, avagy csak marokkal?

Tányérról én eggyet hírtelen felkaptam, Majd kitört a fogam, hogy beléharaptam. Fogam között felnyílt, bent mi van hogy láttam, Hogy ez nyálas, nyúlós; mint taknyot csodáltam.

Dolgom az iffiú felette kacagta; De hogy kell ezt enni, nékem megmutatta, Citronnak a levét reája csafarta, Nem előbb, csak mikor már habzott, felnyalta.

Maga nékem eggyet szépen elkészített, Nyeljem le csak frissen, arra kénszerített, Mondá: hogy már láttam, ő azzal miként tett; Láttam is, mert akkor ő már tízet megett.

Id’adá, és aztat hírtelen lenyeltem, Tajtékos levét is mind felhörpentettem, Alig vólt gyomromban, máris azt ítéltem, Hogy kólika jön rám, melytől nagyon féltem.

Úgy tetszett, nyeltem le nem mást, ha’ jégcsapot, Érzettem, hűl gyomrom, rágásokat kapott, Gondoltam, nehezen érek én más napot; Tám szükség is lészen hívattatni papot.

Izzadtam, ződűltem, hol pedig sárgúltam, Nagy undorodástól majdhogy nem ájúltam; Bé fog fagyni gyomrom, azon is búsúltam, Nehezen pihegtem, és csak alig fújtam.

Látván az iffiú nagy változásomat, Majd leszakította, úgy rázta órromat, Dörgölte csömöröm az egész hátomat, Verejtéktől törlé gyakran homlokomat.

Nagynehezen mégis én magamhoz tértem, Somlai boromat adja ide, kértem, A butellát itt is egészen kimértem, Melytől mindjárt régi egésségem értem.

De meg is esküdtem a nagy Jehovára, Hogy soha nem nézek én az austrigára, Kívánom én aztat azoknak fogára, Akik pöknek, nézvén a nyers szalonnára."

A bejegyzés trackback címe:

https://sezlony.blog.hu/api/trackback/id/tr71483184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panki 2008.05.23. 09:38:16

Pök:)Jó hétvégét Annuska.Tényleg az:)
A Többieknek mondom: holnap lesz Jula (és lovagja) és Emőke, akit érdekel.Kéne egyet közös ülni a tavparton:)

Di 2008.05.23. 12:09:15

engem érdekel.... Ramcsika lesz?

stukker 2008.05.23. 13:28:27

Pankával nem menjetek beszélgetni, mert be fogtok rúgni. Először csak dumálni akar veletek, aztán után meg csak hajtogatja hogymenjetek vele inni. Egyébként szörfbe lesz taktikai értekezlet, 5-6körül. DIKK

˙tt 2008.05.23. 21:29:01

csütörtök este egyedül ültem a szobában a filmezésről maradt pohár borommal, mivel mindenki lefeküdt aludni, mert vagy a kedves párjukkal voltak, vagy pedig másnap vizsgáztak. mindeközben egyes tatai ismerőseim pedig lent buliztak a zp-ben?

Panki 2008.05.24. 16:54:10

Igen.
Leégtem mint a P___.De Emőke helyezett lett! Aki ma akar bulizni, az jöjjöna kvba.Me elötte a tóra.csok
Amugy láttam amint bevették a várat.

Anna. 2008.05.24. 17:42:37

Nem is a bejegzésről írtok, huncutok:)) Dió látogat kedden? csináljunk valamiiit!!
nekem drogot kéne tanulnom hétfőre, szerdára meg arab varázslást, ehelyett dögledeztem a tévé előtt, megnéztem forma1-et, találkoztam Orsival, most meg Jamie-t nézem, mi jót főz a spektrumon. hajjajaj
Mégis van buli kávéba? figyelek ám.. szép szombat mindenkinek!!

ramóna 2008.05.25. 09:38:46

Volt buli. Annyir anem volt jó. Bár minket a Timivel jól kint hagytak se szó se beszéd a prérin. Timitől bocs hogy nem vártuk meg de vártam vártam de hosszú lehetett a sor , mert miután kettővel mellettünk lévő asztalnál a gyerek leverte a poharat és miközbe nem tudott magáről és szanaszét hányt meg köpködött én besokaltam.

˙tt 2008.05.25. 13:30:30

semmi gond:) megértem, ha nem bírtad tovább a megpróbáltatásokat. én sem sokáig.. meg már nem mindig tudom hogy hol látnak szívesen.
aztán majd ki kéne találni hogyan lendísük fel a tatai életet, mert mostanában a +18-ak csak panaszkodnak állandóan :)))
pusszantás mindenkinek

szpal 2008.06.25. 13:08:17

A FSZEK-ből május elején kölcsönöztem ki a tárgyalt művet, utána ezt a részt kb. 20-30 embernek tovább is küldtem, és iwiw-es topicokba is bemásoltam. Elképzelhető, hogy Kriszti barátnőd is ezen munkálkodásom következményeként szerzett tudomást Gvadányi humoráról? Nálunk gimiben nem volt még csak ajánlva sem az elolvasása, pedig szerintem igazi gyöngyszem, nekem Rontó Pálnak a Csősz árkába való beleesése is nagyon tetszett :-) A mű elérhető online is: mek.oszk.hu/04900/04923/04923.htm

Anna. 2008.06.25. 17:54:33

Szia!
Te ki vagy?
Kriszti barátnőm magyar szakos, egy vizsgájára kellet ez a mű is, és ő ezt a részt választotta felolvasásra:)
örülök, hogy neked is tetszik;)

szpal 2008.07.02. 16:49:39

Nincs pszichológus ismerősöd esetleg? Annak ajánlanám Jósika Miklóstól az Abafit. Ilyeneket ír pl.: "Az egész társaságon azon neme volt a komoly elszórtságnak, melyet egy szomorú közhatású eset szokott előidézni; s bár a jöttek közt volt néhány, ki a közdolgokban részt nem vett, s lelke nem ismeré azon együttérzést, mely egyesen történt bajt közössé varázsol, mégsem hangzék az öreg kovács szobájában a könnyelmű tréfaviadal." Meg hogy. fövényóra, hűtő mocsárka, belény, meg "erdélyiesen holtig szép"
süti beállítások módosítása